×
فرهنگی
شناسه خبر : 67318
تاریخ انتشار : یکشنبه 1400/02/19 ساعت 16:12

«احضار» سریال پربیننده شد/ «زندگی پس از زندگی» پر مخاطب ترین برنامه افطار

نظرسنجی جدید صداوسیما نسبت به برنامه‌ها و سریال‌های رمضانی در حالی منتشر شد که برنامه پرمخاطب «زندگی پس از زندگی» در رتبه سوم پربیننده‌ها قرار گرفته است.

نورنیوز ـ گروه جامعه: به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی در خصوص برنامه‌های رمضانی صداوسیما منتشر شد که بر اساس آن 79.3 درصد بیننده برنامه‌های سیما و حدود 21 درصد شنونده برنامه‌های رادیو بوده‌اند و در میان سریال‌های تلویزیون سریال «احضار» شبکه یک سیما با 43.1 درصد مخاطب و رضایت حدود 74 درصد در حد زیاد در صدر سریال‌های رمضانی تلویزیون قرار گرفت.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، سریال «یاور» شبکه سه سیما با حدود 41 درصد مخاطب و رضایت بیش از81 درصد در حد زیاد دومین سریال موردپسند مردم شده است.

رمضان 99 سریال «سرباز» شبکه سه با 24 درصد مخاطب و حدود 51 درصد رضایت در حد زیاد سومین سریال از منظر مردم شده بود که «یاور» در مقایسه با سرباز رشد حدود 17 درصدی مخاطب و رضایت بیش از 30 درصدی در حد زیاد را برای شبکه سه در رمضان امسال به ثبت رسانده است.

فصل چهارم «بچه مهندس» از شبکه دو سیما نیز با 37.3 درصد مخاطب و رضایت بیش از 72 درصد در حد زیاد در جایگاه سوم سریال‌های رمضانی سیما در سال 1400قرار گرفته است.

نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد بیش از 31 درصد مردم در لحظات افطار امسال مهمان سفره‌های افطاری مردم بوده‌اند و این میزان نسبت به رمضان سال 99 رشد سه و نیم درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این نظرسنجی «دعوت» از شبکه یک سیما با بیش از 19 درصد مخاطب و رضایت حدود 92 درصد در حد زیاد و رشدی 5.3 درصدی نسبت به رمضان 99 در صدر برنامه‌های افطار شبکه‌های سیما قرار گرفته است.

«مثل ماه» شبکه سه سیما هم با حدود 15 درصد مخاطب و رضایت حدود 85 درصد در حد زیاد و رشد 5.4 درصدی نسبت به رمضان 99 رتبه دوم برنامه‌های افطار شبکه‌های سیما را کسب کرد.

«زندگی پس از زندگی» شبکه چهار سیما در فصل دوم خود حد نصاب رشد برنامه‌های ویژه افطار سال 1400 را نسبت به سال 99 شکست و با حدود 6 درصد رشد در رأس برنامه‌های افطاری از این منظر قرار گرفت.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، بیش از 11 درصد مردم امسال پای فصل دوم «زندگی پس از زندگی» نشسته‌اند و بیش از 91 درصد از آن رضایت در حد زیاد داشتند.

«ضیافت» شبکه قرآن و معارف سیما در هشتمین سال حضورش روی آنتن سیما حد نصاب فصول قبلی خود را شکست و با 7.2 درصد مخاطب نسبت به رمضان 99 رشدی 3.2 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

«آدم‌های خوب شهر» ویژه افطار شبکه دو سیما هم رمضان امسال توانست حدود 6 درصد را پای تلویزیون بنشاند و نسبت به‌ویژه افطار این شبکه در سال 99 با عنوان «مکث» رشدی بیش از دو درصد را تجربه کند.

شبکه پنج سیما هم امسال ویژه افطار خود را به‌عنوان «شهر زیبا» جایگزین جشن رمضان سال 99 کرد و توانست پنج درصد مردم پای سفره‌های افطار را به خود جلب کند و رشدی یک‌درصدی نسبت به سال قبل داشته باشد.

شبکه سلامت هم امسال «ماه ماه» را ویژه افطار خود قرارداد و جایگزین برنامه خرمشهر رمضان99 کرد و با رشدی 3.2 درصدی نسبت به سال قبل بیش از چهار درصد مخاطب را پای خود نشاند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی حدود ۲۰ درصد از مردم مخاطب ویژه‌برنامه‌های سحر تلویزیون در رمضان امسال بوده‌اند که «ماه خدا» از شبکه یک سیما با حدود 13 درصد مخاطب و رضایت بیش از 92 درصد در حد زیاد و رشدی حدود 2 درصد نسبت به رمضان 99 در صدر برنامه‌های سحر سیما قرار گرفت.

«ماه من» از شبکه سه سیما با 7.4 درصد مخاطب، «به افق بهشت» از شبکه دو سیما با 4.8 درصد مخاطب، «مهمان خدا» از شبکه قرآن و معارف سیما با 4.5 درصد مخاطب، «وقت سحر» شبکه افق با 3.2 درصد مخاطب و نواهای رمضانی با 3 درصد مخاطب در رتبه‌های دوم تا ششم ویژه‌برنامه‌های سحر سیما قرار گرفتند.

در میان برنامه‌های سحر سیما «به افق بهشت» شبکه دو سیما با رشد 2.5 درصدی بهترین رشد را نسبت به‌ویژه سحرهای سیما در سال 99 داشته است.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی حدود 29 درصد مردم در رمضان امسال پای برنامه‌های ترتیل خوانی قرآن کریم سیمای رسانه ملی نشسته‌اند که شبکه سه سیما با 11.5درصد مخاطب در صدر شبکه‌های سیما ایستاده است.

شبکه‌های یک و دو سیما به ترتیب انتخاب‌های دوم و سوم مردم در ترتیل خوانی قرآن کریم بوده‌اند.

بیش از 25 درصد از مردم هم در رمضان 1400 پای سخنرانی‌های مذهبی سیما از شبکه‌های مختلف نشسته‌اند و در این میان شبکه سه با 10.4درصد مخاطب در رتبه نخست شبکه‌ها قرار گرفته است.

شبکه‌های یک و دو سیما بعد از شبکه سه در رتبه‌های دوم و سوم پخش سخنرانی‌های مذهبی قرار گرفتند.

حدود 26 درصد مردم هم بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات مناجات خوانی شبکه‌های مختلف سیما را بیننده بوده‌اند که در این میان شبکه یک سیما مخاطب بیشتری را پای خود نشانده است و شبکه‌های سه و دو در رتبه‌های بعدی قرار گفته‌اند.

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد در رمضان 1400 حدود 21 درصد شنونده برنامه‌های رادیو بوده‌اند که در میان شبکه‌های رادیویی شبکه‌های استانی با بیش از 36 درصد مخاطب از این 21 درصد، در رأس شبکه‌های صدا قرارگرفته‌اند.

بعد از رادیوهای استانی، رادیو آوا، رادیو پیام، رادیو جوان، رادیو ایران، رادیو ورزش و رادیو قرآن در رتبه‌های بعدی شبکه‌های رادیویی در ماه مبارک رمضان قرارگرفته‌اند.

این نظرسنجی، نظرسنجی نخست مرکز تحقیقات رسانه ملی از برنامه‌های رمضانی رسانه ملی است و نظرسنجی دوم بعد از پایان ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

نظرسنجی صداوسیما از برنامه‌های ویژه افطار در حالی با رتبه‌های عجیب و غریبی نسبت به برنامه «زندگی پس از زندگی» منتشر شده است که این برنامه از ابتدای ماه رمضان با اقبال بالایی از طرف مخاطب عادی و حتی رسانه‌ها مواجه شده که نشان‌دهنده جذابیت رسانه‌ای و تاثیرگذاری آن برای مخاطب عادی و حتی کیفیت بالای آن از نظر کارشناسان و اهالی رسانه بوده است.

همچنین با مراجعه به آمار تلوبیون و سایت خود صداوسیما می‌توان به این نتیجه رسید که آمار مخاطبان این برنامه حدود هفت برابر بیشتر از دیگر برنامه‌های ویژه افطار بوده است. به طور مثال برنامه «زندگی پس از زندگی» در تلوبیون حدود 7  میلیون 300 هزار مخاطب و برنامه «دعوت» حدود یک و نیم میلیون و «مثل ماه» حدود یک میلیون 400هزار مخاطب دارد.

امید است که نظرسنجی‌های صداوسیما در همه زمینه‌ها و حوزه‌ها به یک صورت پیش رود تا برای مخاطب و رسانه‌ها از اعتبار آن کاسته نشود.


نورنیوز
نظرات

آگهی تبلیغاتی
آخرین اخبار
توسعه همکاری‌های انرژی میان ایران و ارمنستان
لاوروف: حمله به قطر نباید تکرار شود؛ مسکو از این حمله ناراضی است
7800 هکتار از شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین در اردبیل افتتاح شد
مادورو: ارتش ونزوئلا در جبهه های نبرد سراسر کشور مستقر می شوند
تحریم‌های جدید آمریکا علیه جنبش حوثی‌های یمن اعلام شد
وضعیت نگران‌کننده سد لار با 97 درصد مخزن خالی
نخست وزیر پاکستان خواستار اتحاد مسلمانان علیه تجاوز صهیونیستی شد
واکنش بغداد به مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا
مدیوم‌شات | سخنان تند سینماگر پیشکسوت علیه موسیقی سنتی
روایت وزیر خارجه تونس از رایزنی با عراقچی
آخرین وضعیت سلامتی حمید هیراد
پزشکیان : سپردن مدیریت به افراد شایسته تنها راه حل مشکلات کشور است
هافبک ازبک پرسپولیس آماده بازی شد
اتحادیه اروپا: شاید جنگ اوکراین چند سال دیگر ادامه یابد
راه‌اندازی 68 دوربین ثبت تخلفات در جاده‌های گیلان
توافق ایران و آژانس مانع اجماع جهانی علیه ایران می‌شود
ناسا درهای خود را به روی چینی‌ها بست
اسرائیل به کجا می‌رود؟!
مرگ کارگر جوان در چاه
سه‌گانه‌ای که جهان نمی‌فهمد
نسل بیمار آینده؛ کودکان در محاصره
طرح توقیف سیستمی گواهینامه از ابتدای شهریور اجرا می‌شود
الحوثی: جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین «جنایت قرن» است
انتشار بخشنامه رئیس قوه قضاییه درباره شرایط عفو معیاری 1404
گشوده شدن پرونده کیفری علیه تیک‌تاک در فرانسه
رئال مادرید امسال هم به مراسم توپ طلا نخواهد رفت
بیانیه نشست وزرای خارجه روسیه و کشورهای خلیج فارس علیه رژیم تل‌آویو
ایران خودرو تعزیرات حکومتی را تهدید کرد
پارلمان اروپا خواستار شناسایی کشور مستقل فلسطین از سوی دولت‌های عضو شد
نشست فوق‌العاده سران کشورهای عربی و اسلامی یکشنبه برگزار می شود
72 نفر دیگر در غزه شهید شدند
آیا خبری از گران شدن بنزین در راه است؟
حمله پهپادی یمن به اسرائیل/ آژیرهای خطر به صدا درآمد
داوران هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران معرفی شدند
واکنش قطر و کشورهای خلیج فارس به حمله اسرائیل به دوحه چگونه خواهد بود؟
ارسال بسته مشکوک برای رئیس رژیم صهیونیستی در انگلیس
پخش دو فیلم خاطره‌انگیز ایرانی و جهانی در روز ملی سینما
ترکیه: دارایی‌های نظامی اسرائیل در سوریه را هدف قرار ندادیم
قطر آمریکا را به بازنگری در اتحاد امنیتی پس از «خیانت» واشنگتن تهدید کرد
حماس: عملیات طولکرم پافشاری جوانان فلسطین بر مقاومت است
تراشه جدید هوش مصنوعی که با نور کار می‌کند
حزب‌الله تکذیب کرد؛ هیچ‌گونه فعالیتی در خاک سوریه نداریم
تهران در پی صدور هشدار هواشناسی آماده باش شد
محدودیت پرواز پهپادها و هواپیماهای سبک در مرز شرقی لهستان اعمال شد
قیمت طلا و سکه امروز پنجشنبه 20 شهریور 1404
قیمت دلار امروز پنجشنبه 20 شهریور 1404
فرزانه توسلی رسماً به تیم استقلال ملحق شد
کیفرخواست 4 نفر از عوامل جاسوسی رژیم صهیونیستی و مرتبط با موساد صادر شد
بحران انسانی در غزه؛ آنروا از قطع کمک‌ها به صدها هزار آواره خبر داد
حمایت نیرو‌های مسلح ایران از قطر
X
آگهی تبلیغاتی