×
سیاسی
شناسه خبر : 41893
تاریخ انتشار :

به همت شرکت کروز، ECU نسل 5 در کشور تولید می شود

جمعی از خبرنگاران از خطوط تولید شرکت کروز بازدید کردند و در ادمه نیز مدیران ارشد این مجموعه در نشستی دوستانه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

 به گزارش نورنیوز- به همت شرکت کروز، ECU نسل 5 در کشور تولید می شود به گزارش خودروکار، حمید کشاورز مالک شرکت هلدینگ کروز و تدبیر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص وجود خودروهای ناقص در کارخانه و اینکه تصمیم کروز برای تامین قطعه این خودروها چگونه خواهد بود گفت: خودروساز اصرار دارند تا خودروها را علیرغم اینکه کمبود قطعه دارند، تولید کنند و هم اکنون برخی قطعات همچون باطری، کمربند ایمنی، پمپ هیدرولیک، مجموعه کامل چرخ، ریل تنظیم کمربند، عایق ضدآب، صندلی و دستگیره، کاتالیست ،فندک، جک و قطعاتی نظیر اینها با کمبود مواجه است و خودروسازان علیرغم اینکه این کمبود را می دانند، باز هم اصرار دارند که تولید خودروهای ناقص را ادامه دهند. استدلال خودرو ساز این است که خودرو با کسر قطعات را تولید می کنم اما در کارخانه قرار می دهم .

این استدلال ممکن است اشتباه باشدچرا که اگر سرمایه از یک بخش بیشتر شود باعث می شود تا قطعه ساز و خودرو ساز با مشکل روبرو شوند. وی همچنین در خصوص میزان مطالبات خود از خودروسازان تصریح کرد: مجموعه مطالبات ما از دو خودروساز حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان است و خودروسازان نمی توانند به صورت هفتگی و ماهانه مطالبات را پرداخت کنند، و وضعیت به گو‌نه ای شده که ما از بانک ها با اعتبار خودمان تسهیلات می گیریم تا خودروسازان بدهی ما را پرداخت کنند. این موضوع را برای کمک به صنعت خودروسازی کشور انجام می دهیم. کشاورز کل قطعات کسری دو خودروساز را یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه اعلام و تصریح کرد: از این میزان 23% از قطعات مربوط به کروز است که سهم هرخودروساز ۳۰۰ هزار قطعه است.

وی افزود: خودروساز باید برای تولید قطعات کسری منابعی پیش بینی کند تا این خط تولید علاوه بر تولید روزانه نسبت با تولید قطعات خودروهای ناقص نیز اقدام کند. کشاورز همچنین افزود: در دوره مدیریت قبلی شرکت ایران خودرو پروژه سنگین خودکفایی پژو ۲۰۶ تعریف شد و توانستیم در مدت ۶ ماه نسل جدید این خودرو را ساخته و وابستگی ۱۲۰۰ یورویی را به صفر برسانیم. در بازه زمانی بین سال های ۹۱ تا ۹۶ ارز قیمت واقعی نداشت و ارزان در اختیار صنعتگران قرار گرفت، به این ترتیب کمر همت به نابودی صنایع کشورمان زدیم. وی در ادامه گفت: مشکل عمده صنعت خودروسازی ناکافی بدون اعتبارات ریالی، بالا بودن قیمت ارز و فرآیند طولانی تخصیص ارز و رساندن پول به شرکتهای خارجی است. وی درباره مسائل مطرح شده مبنی بر اینکه کروز میزان زیادی ارز دولتی دریافت کرده است، تاکید کرد:در سال ۹۶، که شرایط عادی بود و ارز دولتی مطرح نبود ۲۷۰ میلیون یورو واردات مواد اولیه داشتیم، در سال ۹۷، ۹۰ میلیون یورو واردات مواد داشتیم که کمتر از یک سوم ارز مورد نیاز بوده است.

وی در خصوص خط تولید ecu گفت: خطوط تولید ecuنسل 4 در حال تولید است و ecu نسل 5 نیز در حال تست است که در ظرف 2 تا 3 ماه آینده برای تولید انبوه آماده می شود که دیگر نیازی به واردات ecu به کشور نیست. در این مراسم مهندس سخا مدیرعامل شرکت کروز با اشاره به 12000 هزار نیروی شاغل در این قطعه ساز گفت: بزرگترین شرکت قطعه ساز کشور هستیم به این جهت که نخواستیم با ایجاد شرکت های زیر مجموعه از بهره وری با هزینه های سربارعقب بمانیم و هیچ گونه تا بحال کاهش نیرو نداشتیم اگر چه کسانی به دنبال آن هستند تا با آوردن قطعات از خارج از کشور و ارائه به خودروسازان منفعت حاصل کنند ولی کروز با داخلی سازی قطعات و استفاده از توان مهندسین و متخصصین داخلی 150 پروژه خود کفایی تعریف کرده که عمده آنها باعث ساخت اجزاء قطعات شده است.

مدیر عامل کروز با اشاره به واحدهای تحقیق و توسعه در داخل شرکت کروز که هر بخش به طور جداگانه در حال کار است گفت: در شرکت کروز حتی واحدی داریم که مهندسین داخلی دستگاههای مورد نیاز خط تولید را طراحی می کنند و به ساخت آن می پردازند در حال حاضر به جرات میتوانیم بگوییم در میان قطعه سازان داخلی با فاصله بیشترین فعالیت در طراحی و ساخت تجهیزات خطوط فعالیت می کنیم و در این شرکت آنچه تولید می شود با برترین کیفیت تولید می گردد و به همین جهت است که هیچ قطعه وارداتی توان رقابت با تولیدات کروز را نداشته است. مهندس یوسفی مدیر فروش کروز در نشست خبر نگاران با اشاره به این که تعدادی از سفارش های خودروسازان در ماه های اخیر پس از عدم تامین دیگر تامین کنندگان به کروز داده شده گفت: از مجموع 16 قطعه ای که با کسری خواب خودروهای تولیدی در خطوط تولید ایران خودرو شده مربوط به شرکت های دیگر تامین کننده و حتی یک شرکت در مالکیت ایران خودرو هم است.

لذا کسری قطعات در مرحله ای از کانال های دیگر نیز تامین نشده و به اشتباه همه کسری ها را به عهده کروز اعلام نموده اند. البته ما حاضریم جبران عقب ماندگی دیگر شرکت ها را نیز انجام دهیم و ارائه اطلاعات نادرست از سمت کسانی که خود در تامین قطعات خودروهای مانده در کف کارخانه مقصر هستند به نظر بنده یک کار غیر اخلاقی است. مهندس سخا در قسمتی دیگر از این مصاحبه با اشاره به مصاحبه هایی که از سوی بعضی از اعضای انجمن قطعه سازان صورت گرفته گفت: این افراد نباید عدم توفیق خود را در داخلی سازی قطعات به عهده دیگر شرکت ها بیاندازند باید یادشان بیاید زمانی که می توانستند به داخلی سازی توجه کنند و از خارج از کشور قطعه وارد کردند باعث عقب افتادگی تکنولوژی امروزشان شده است.

سخا در آخر گفت: برای کمک به صنعت خودروسازی سیاست کروز تولید و داخلی سازی است و می دانیم این حرکت حتما در خود کفایی صنعت خودرو تاثیر گذار است و خروج از این بحران ها توجه به متخصصین داخلی و دانشگاهیان است و همانطور که کروز هم اکنون از این هدیه الهی در کشوربه خوبی استفاده می کند و با همکاری دانشگاهها توانسته به عمق داخلی سازی برسد.


نورنیوز
نظرات

آگهی تبلیغاتی
آخرین اخبار
گاردین: ترامپ حتی ریاست‌جمهوری را معامله می‌بیند!
رضا غندی پور رسما به شباب الاهلی امارات ملحق شد
توافق بزرگ ایران و چین برای برقی‌سازی 1000 کیلومتر ریل
وزیر خارجه آمریکا: «ویتکاف» برای مذاکرات آتش‌بس در غزه تلاش می‌کند!
دیپلمات فرانسه به وزارت خارجه صهیونیست‌ها احضار شد
بقائی: ایران تحت فشار از حقوق هسته‌ای خود نخواهد گذشت
ترامپ: ایران حق غنی‌سازی اورانیوم ندارد
وزیر نفت: امکان قاطی شدن آب و بنزین در جایگاه‌ها وجود ندارد
سخنگوی دولت: تعطیلی یک‌هفته‌ای تابستانه در دست بررسی است
پیاتزا 25 والیبالیست را به اردوی تیم ملی دعوت کرد
انتقاد بازیگر «بازی تاج‌وتخت» از سکوت هالیوود در برابر کشتار در غزه
167 کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله معامله شد
استاندار تهران: تعویض کاهنده‌ها با هزینه بسیار محدود در اختیار شهروندان قرار می گیرد
کمک‌های هوایی به غزه یا مهندسی گرسنگی؟
آلودگی در مرز قرمز؛ هوای تهران برای همه ناسالم شد
بقایی حمله رژیم صهیونیستی به کشتی «حنظله» را محکوم کرد
پزشکیان:اگر مسئولی اشتباهی کرد کمک کنیم آن را رفع کند و پرونده‌سازی نکنیم
وزیر جهاد کشاورزی: قیمت برنج داخلی به‌زودی متعادل می‌شود
رئیس سازمان اطلاعات سپاه: امنیت کشور در شرایط خوبی قرار دارد
فاجعه در بزرگراه پاکستان؛ واژگونی مرگبار اتوبوس در پنجاب
فداکاری در دل شب؛ ناجی‌ای که برای نجات 6 نفر جان باخت
کمبود نیروی کار ماهر؛ مهم‌ترین چالش صنعت کشور از نگاه کارفرمایان
نتانیاهو: اجازه ورود کامل کمک به غزه را نمی‌دهیم
انتقال پایتخت به سواحل جنوبی مخاطرات امنیتی ندارد
خروج ایران از NPT در واکنش به فعال‌سازی مکانیسم ماشه
برنامه کامل هفته‌های اول تا پانزدهم نیم‌فصل اول اعلام شد
خلافِ واقع!
استقلال و پرسپولیس مهرماه به ورزشگاه آزادی بازمی‌گردند
جهش فناوری در ایران؛ ساخت بازوی رباتیک فایبرکربنی برای صنعت خودرو
سودجویان در کمین‌اند؛ ارز و سیم‌کارت را فقط از مراکز مجاز تهیه کنید
رسانه ژاپنی: «زاهدی» کلید تقویت خط حمله «توکیو وردی» است
بارسلونا با پیروزی 3-1 گام نخست خود را محکم برداشت
ثبت احوال بدون مراجعه حضوری گواهی انحصار وراثت صادر می‌کند
راه اندازی مسیر دریایی خرمشهر-بصره برای زائران اربعین
دیلی تلگراف خبر داد: آتش‌بس در غزه تعارض آشکار دیدار ترامپ و استارمر
4 دلار میزان تخفیف نفتی ایران به چین
قانون‌گذاری برای سکوت یا مقابله با اخبار جعلی؟
نورویدئو | چهل روز گذشت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ارتباطات پایدار از ایران تا کربلا تامین می‌شود
حمله نظامیان صهیونیست به کشتی حنظله/حنظله چیست؟/جهاد اسلامی اقدام اسرائیل را محکوم کرد
محور هراز سه شب متوالی بسته می‌شود
قیمت خودرو امروز یکشنبه 5 مرداد 1404 +جدول
از وعده پایان جنگ ها تا بمب‌های رادارگریز؛ تناقض بزرگ سیاست ترامپ
قیمت دلار و سایر ارزها امروز یکشنبه 5 مرداد 1404
ناگفته‌های جنگ 12 روزه از زبان وزیر امور خارجه ایران
قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه 5 مرداد 1404 +جدول
از عفو نظام تا بازگشت به ترور؛ بهروز احسانی اسلاملو که امروز اعدام شد کیست؟
آخرین وضعیت پرونده قتل الهه حسین‌نژاد؛ بررسی اتهامات و مراحل قانونی
خشونت در فروشگاه آمریکایی؛ 11 نفر قربانی چاقوکشی شدند
«ابرقویی‌نژاد» پرسپولیسی شد
X
آگهی تبلیغاتی